WIe zoekt die vindt: Hoogbloeier

Hoogbloeier is een organisatie die ontstond vanuit de noodzaak die één ouder aanvoelde. Als mama van 4 kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong liep ze tegen hindernissen aan. Het vervolgverhaal vind je op de website www.hoogbloeier.be.

Binnen onderwijs worden kinderen die anders ontwikkelen dan het 'gemiddelde' kind vaak beschreven in kenmerken. i

Ze zijn 'minderbegaafd', vertonen 'uitdagend' gedrag of hebben nood aan veel 'structuur'.

Vanuit deze insteek werd er ondersteuning voorzien om scholen en leerlingen te ondersteunen. 

Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong zijn echter even uniek. Ze ontwikkelen ook anders dan het 'gemiddelde' kind. Hun ontwikkelingsvoorsprong zorgt ervoor dat ze andere uitdagingen te overbruggen hebben.

Hoogbloeier probeert leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong, ouders en scholen te ondersteunen in de zoektocht naar de juiste aanpak. Met als ultieme doel: hoogbegaafden (weer) gelukkig maken!

Meer informatie over de organisatie, hun werking, doel, ... vinden jullie terug via deze link:

https://hoogbloeier.be/

Meer specifieke informatie over communicatie met de school, onderpresteren, versnellen, ... vind je terug via deze link:

https://hoogbloeier.be/aanbod/

Het item 'communicatie met de school' vind je terug via deze link:

https://hoogbloeier.be/communicatie-met-school/

Aanvulling van mezelf: ik verkies zelf geen bijvoegelijke of zelfstandige naamwoorden te gebruiken waarbij een individu zijn 'uitdaging' wordt. Ik bedoel dan 'autist', 'amputee', 'paraplegieker' maar ook 'hoogbegaafde' leerling. Ik geloof dat elk individu meer is dan zijn uitdagingen en verkies deze uitdaging als een kenmerk te formuleren. Dit is een persoonlijke visie. Daarom vermeld ik in mijn tekst leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong ipv hoogbegaafde leerlingen