Onder informatie vind je feitelijke informatie terug: verklaring van onderwijstermen, verwijzing naar oudergroeperingen, info rond oudercommunicatie, onderwijswetgeving, ... Wie zoekt, die vindt. En vind je iets niet terug of weet je zelf nuttige info: geef een seintje.
Via bijgevoegde link vindt u de webinar terug die Project I3 vzw eind mei 2020 organiseerde in samenwerking met de Gezinsbond.
Directeur, ben je voor je school op zoek naar een concrete navorming of navormingstraject? Wil je graag met je team aan de slag rond communicatie met ouders? Ouders, wil je steviger in je schoenen staan in de communicatie met de school van je kind? Wees welkom!
Project I3 vzw organiseerde i.s.m de Gezinsbond op 28 mei een webinar rond verbindend communiceren tussen ouders en school.
Beluister je mee onze gloednieuwe PODCAST 'Samen sterk'
Ben jij een ouder/pleegouder/plusouder? Maak jij in 2020 ook deel uit ons positief kunstproject 'Samen sterk'? Contactgegevens: of 0476/227284
Om voorbij een hindernis te geraken, zijn kleine, goed uitgekozen stappen vaak effectiever dan één grote stap. De Gezinsbond organiseerde een enquête i.v.m. de hindernissen en oplossing binnen inclusief onderwijs. De antwoorden goten ze in het document 'Hefbomen voor inclusie'. Project I3 vzw wil ouders én scholen ondersteunen om deze hefbomen te ontdekken en in te zetten waar nodig.
Dyspraxis vzw is dé vzw die DCD bekend wil maken binnen onderwijs en binnen de rest van Vlaanderen (en Nederland). Ze doen dit via hun zorgkaders: kleuteronderwijs, lager onderwijs en secundair onderwijs. Dyspraxis vzw vind je terug via www.dyspraxis.be .
An Kennes schreef eindelijk het boek dat het principe van UDL omzet naar de klasvloer. H En 'it makes sense!'. Ps: UDL staat voor Universal design of learning (want afkortingen, daar doen we bij Project I3 zo weinig mogelijk aan mee).
Vandaag verscheen Project I3 vzw in Het Laatste Nieuws en daar zijn we best trots op!
Experto is een gloednieuwe tool (instrument), ontworpen door de Arteveldehogeschool. Doel is het bevorderen van expertisedeling tussen 2 onderwijsprofessionals rond leer- en ondersteuningsvragen in de onderwijspraktijk.